"The bitterest tears shed over graves are for words left unsaid and deeds left undone."
Harriet Beecher Stowe


Protected by Copyscape DMCA Violation Detector

vineri, 14 august 2015

Leti pleacă la Londra

— Auzi, fată, zbiară fiică-mea Leti, apăsându-şi cu mâna stângă mobilul pe ureche şi plimbând absentă mouse-ul cu dreapta, e simplu, fată, simplu! Simplu, pricepi? Tastează pe Google rezervari bilete avion prin Aerolines şi-o să te conducă exact unde trebuie ca să comanzi biletele de avion, OK? Matei, adică tata, adaugă, cu ochii la mine şi cu o mutră spăsită, ia mereu de-acolo, şi el umblă prin toată lumea, când îl cauţi tot plecat e.
Şi iar se uită la mine, cu un zâmbet plin de subînţelesuri.
— Ai tastat numai bilete avion Londra?
Se strâmbă şi-mi spune, în şoaptă, după ce îşi duce mobilul la spate.
— Căpoasă e fata asta!
Îşi lipeşte din nou mobilul de ureche şi-şi trece mâna prin păr, nervoasă.
O clipă mai târziu, oftează, uşurată.
— Ai ajuns totuşi unde trebuia, ai nimerit site-ul? Ei, tot e bine. Şi bombăne, fără să mai dea mobilul deoparte: Prost să fii, noroc să ai! Cum de ce luăm de la ei? exclamă apoi. Păi tu nu vezi ce scrie acolo? „Pe site-ul nostru veţi găsi oferte complete de bilete avion, preţuri transparente, precum şi informaţii utile care fac călatoria mult mai plăcută. Vacanţa poate fi planificată din cateva clicuri, multumita opţiunii de rezervare online de bilete avion, ce poate fi accesata oricând. Puteţi inchiria automobile, atât in Romania, cât şi in străinatate. Multumită site-ului partener, veţi găsi şi optiuni de cazare la hotel, pe lânga bilete avion. Plata se poate face prin transfer bancar sau cu carte de credit, chiar de acasă.”
Pe urmă tace şi ascultă, zâmbind. Aud şi eu glasul piţigăiat al Ralucăi, cea mai prostănacă dintre prietenele ei cele mai bune, dar nu-nţeleg ce spune.
— Ei, da, aşa e, nu sună deloc rău, bine că te-ai prins. Biletele sunt ieftine şi bineînţeles că e super dacă le comanzi chiar azi!
Tace din nou, ascultând.
— Treaba ta dacă te gândeşti să umbli mai mult prin magazine. Doar nu suntem legate una de alta! Eu ţin morţiş să merg la BritishMuseum.
Acolo mă duc prima oară - şi-l vizitez pe îndelete, nu vreau să-mi scape niciun colţişor. Dar lasă, că despre asta mai vorbim. Acum închide şi fă comanda. Şi sună-mă dacă te-ncurci când completezi formularul de pe site. Hai, pa.
Îşi pune mobilul lângă laptop, strâmbând din nas.
— Magazine, auzi, magazine! Parcă de-astea n-am avea şi-aici. Idioată creatură!
— Atunci de ce pleci în străinezia tocmai cu ea? întreb, nedumerită.
— Fiindc-a pierdut un pariu, plăteşte bilete pentru noi amândouă din economiile ei. Iar maică-sa a mi-a promis un cadou substanţial dacă reuşesc s-o ţin cât mai mult departe de „derbedeul cu care s-a-nhăitat”. Şi-o s-o ţin, că bani pentru hotel şi haleală mi-a promis tata. Cred c-o să stăm la Londra vreo lună, exact cât vă trebuie vouă ca să văruiţi toată casa. Doar ştii că sunt alergică la munca fizică, nu?

(Ca să vă lămuriţi ce hram poartă personajele, trageţi cu ochiul în coloana din dreapta.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Avertisment:
Comentariile fără nicio legătură cu blogul vor fi şterse.