"The bitterest tears shed over graves are for words left unsaid and deeds left undone."
Harriet Beecher Stowe


Protected by Copyscape DMCA Violation Detector

duminică, 16 august 2015

Idei de utilizare/exploatare a babei Gaga

—Pe cât facem pariu că azi nu ne vizitează coana Adela? întreabă Letiţia, cu un zâmbet dulce.
— Tu nu faci pariuri decât atunci când eşti sigură că le câştigi, râde Matilda. Aşa că... pas.
— Pas parol, râde şi tanti Tina.
— Mai bine ne spui de ce eşti atât de sigură că nu trece azi pe la noi, propun eu, mieroasă.
— Aşa, degeaba? se strâmbă Letiţia.
— Nu degeaba, ca să ne-mbogăţeşti cultura generală la capitolul „vecinii noştrii şi metehnele lor”, îi răspunde Daniela.
Letiţia se uită la baba Gaga, singura care n-a scos niciun cuvânt.
Şi nici n-o să scoată. Pentru că doarme în fotoliu, cu capul în piept; probabil stimulată de privirea insistentă a Letiţiei, începe să şi sforăie încetişor.
— Păi, se-ndură fiica mea mai mică să ne dezvăluie misterul, coana Adela n-o să ne calce fiindc-a devenit dependentă de xjocuri.com. Serios, adaugă, când o vede pe Matilda înălţând din sprâncene, am fost pe-acolo de două ori azi (mi-a dat... comision ca să-i fac piaţa), şi era tot cu nasu-n hârbul ăla de laptop al lor – care nu ştiu prin ce minune mai funcţionează încă. Răsfoia site-ul cruciş şi curmeziş, deschidea toate jocurile, se benocla la ele... În finalul primei mele vizite, m-am prins că distinsa abonată la cafeaua noastră căuta jocuri online în 2. Iar când am intrat în bârlogul ei pentru a doua oară le găsise şi le studia cu meticulozitate. M-a rugat să le studiez şi eu – tot contra comision - şi să-i spun care mi se pare destul de simplu ca să-l poată juca cu fiică-sa Ionela.
— Păi, dacă-ţi iese ceva la afacerea asta, presupun că le-ai şi studiat deja, râde din nou Matilda.
Letiţia rânjeşte.
— Nu, nu încă, fiindcă am o idee mai bună. Le pun sub nasul babei – şi arată spre Gaga – imediat ce-şi încheie aţipelul. Fiindcă scleroza a adus-o pe acelaşi nivel de inteligenţă cu Ionela şi...
— Ajunge, am înţeles, o întrerupe tanti Tina. Ştii, îi spune Matildei, dacă Leti a noastră n-ar fi rudă cu tine, m-aş întreba de fiecare dată când are idei creţe cu cine seamănă...
— Draga mea dragă, zice Matilda, mă flatezi, adevărul e că, în privinţa asta, seamănă cu tine!
— Când surorile bătrâne încep să se-mpungă, surorile tinere nu vor să le stânjenească, anunţă ceremonios Letiţia, şi ea şi Daniela ies din cameră.
Dau să le urmez, dar mă răzgândesc. Mai bine-o trezesc pe baba Gaga. Ca să fie circul circ.

(Ca să vă lămuriţi ce hram poartă personajele, trageţi cu ochiul în coloana din dreapta.)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Avertisment:
Comentariile fără nicio legătură cu blogul vor fi şterse.