"The bitterest tears shed over graves are for words left unsaid and deeds left undone."
Harriet Beecher Stowe


Protected by Copyscape DMCA Violation Detector

luni, 17 august 2015

Ulcele şi cântecele


Oale inox cu pui, în ele ce-o să pui? Dacă nu-mi spui, îţi pui pofta-n cui.
Baba Gaga cântă şi dansează (sau cel puţin asta îşi  închipuie ea că face), foindu-se în jurul celor  două seturi de oale din inox (două oale mai mari, fiecare înconjurată de puii ei, adică de altele mai mici), nou-nouţe, de pe masa din bucătărie.
— Vezi ce uşor e să faci in om fericit? mă-ntreabă Matilda. Şi-aduce aminte de vremurile când era o tânără bucătăreasă care inventa cântecele pentru fiicele surorii ei, adică pentru mine, pentru răposata maică-ta şi pentru tanti-ta Tăntăloaica.
— Vrei să zici că le-ai cumpărat ca s-o faci pe ea fericită? se strâmbă numita Tăntăloaică, adică tanti Tina.
— Le-am cumpărat, draga mea, ca să fie toată lumea fericită, mântuită de hârburile de când era bunica fată, păstrate de tine cu sfinţenie. A fost voia Măriei Sale Hazardul, am nimerit din întâmplare pe site-ul unui magazin numit Home & Deco şi mi-a plăcut, pe lângă preţuri, faptul că s-au gândit să menţioneze nouă motive pentru care ar trebui să cumperi de la ei... poate prin analogie cu cele nouă vieţii ale pisicii, sau cel puţin la asta m-a dus pe mine gândul, fiindcă eram cu Mitrea cel Negru al nostru în poală, şi Motanimea Dumisale s-a trezit din somn exact când am intrat pe site.
— Şi care-s motivele alea? întreb eu.
— Îmbătrâneşti şi tot mai curioasă eşti, cântă baba Gaga.
Matilda râde.
— Să vedem dacă mi le-aduc aminte, spune, şi începe să numere pe degete. Unu: calitate superioară a produselor, alese de la branduri de renume; doi: cinci la sută din valoare se întoarce într-o puşculiţă din contul cumpărătorului; trei: ai la dispoziţie paisprezece zile în care poţi înapoia produsul dacă te răzgândeşti; patru: clienţi în unanimitate mulţumiţi; cinci: ofertă diversificată; şase: transport gratuit pentru  comenzi peste 300 RON; şapte: respect faţă de client şi servicii de înaltă calitate; opt: promptitudine în livrarea comenzilor; nouă: atestare trusted.ro pentru magazin.
— Şi nota zece pentru memoria ta de elefant, adaugă tanti Tina, care-a reuşit să găsească site-ul pe mobilul Letiţiei. Şi, la cât de grasă-ncepi să te faci, cred că-n curând o să se inventeze pentru tine zodia elefantului!
— Păi nu cumva există prin zodiacul chinezesc? întreb eu.
— Spune-mi din ce zodie eşti ca să-ţi spun ce haleşti; ce haleşti, ce iubeşti, ce jinduieşti, cât de proastă eşti,  fredonează baba Gaga, înainte de-a avea cineva timp să-mi răspundă, şi toată lumea râde cu poftă...
Poftă de mâncare, din oala cea mai mare!


(Dacă nu vă sunt cunoscute personajele, poftiţi de le cătaţi în coloana din dreapta.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Avertisment:
Comentariile fără nicio legătură cu blogul vor fi şterse.